Opadający wskaźnik temperatury

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • -Piotr-
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1018
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #26
    Zamieszczone przez maciek1
    Wydaje mi sie ze temp. silnika powinna byc utrzymywana optymalna niezaleznie od warukow jazdy ..
    Tak właśnie powinno być. Jak wygląda u Ciebie maciek1 sprawa ogrzewania wnętrza, bo jest to jedno z pierwszych ukierunkowań, po których można określić sprawność termostatu.
    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
    O III czarna liftback - reaktywacja

    Komentarz

    • maciek1
      Ambiente
      • 2006
      • 155

      #27
      Ogrzewanie wnetrza pracuje OK. Tzn. po okolo 15-20 min jazdy juz bucha cieple powietrze, niezaleznie co tam pokazuje wskaznik temp.

      Pozdrawiam,
      Maciek

      [ Dodano: Sob 02 Gru, 06 10:56 ]
      Gdzie na tym schemacie umiescilibyscie czujnik temp. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=schemat+n75
      ?
      (ewentualnie obok czego )
      Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3777
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #28
        czujnik temperatury cieczy zainstalowany jest od strony przegrody komory silnikowej zaznaczony zielonym kółkiem
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • goldens
          Ambiente
          • 2005
          • 103

          #29
          chyba jakaś moda na te padające czujniki czy termostaty w tym roku.
          ja mam identyczny problem jak tutaj opisuje założyciel postu, silnik się w miarę rozgrzewa szybko temperatura z reguły nie dochodzi do 90, piszę z reguły bo po prostu czasami jest ok.
          powiem tam we wtorek będę wymieniał termostat, że mam pare rzeczy do wymiany u mechanika to i poświęci się i dogrzebie się do temostatu.

          nawiązując jeszcze do objawów to jeżdząc po mieście można faktycznie złapać wkońcu tem 90, ale dzisiaj jechałem w trasie i nie ma szans aby autko zagrzało się do 90

          na mój gust to termostat bo powiem szczerze że jeżdze tak już 3 tydzień i spalanie mi ciutke wzrosło, także obstawiam na to.

          oczywiście jak wymienie to nie omieszkam napisać czy to to było przyczyną


          Z wyrazami szacunku
          Goldens vel Kris o poranku

          Komentarz

          • ZYBI68
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 697
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #30
            Witam Panowie jak pisalem wczesniej po zmianie czujnika wskazanie na szafie przestalo skakac ale jest cos innego po przejechaniu 5 km silnik nie jest cieply na szafie jest ok 70 st a co bedzie w mrozy :cry: , juz gdy jest 90 st wystarczy stanac na 2 min oczywiscie z wlaczonym silnikiem i ogrzewaniem a temperatura spada na 70 st jest to na tyle dziwne , ze przy wymianie plynu zmienilem termostat , czy trafilem na zly :?
            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

            Komentarz

            • goldens
              Ambiente
              • 2005
              • 103

              #31
              zgodnie z obietnicą miałem napisać czy wymiana termostatu coś pomogła.

              dokładnie po wymianie wszystko się uspokoło

              pozdrawiam
              Goldens vel Kris o poranku

              Komentarz

              • maciek1
                Ambiente
                • 2006
                • 155

                #32
                ile cie kosztowala taka wymiana ?
                (Termostat + robocizna)

                Pozdrawiam,
                Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                Komentarz

                • Paweł T
                  Elegance
                  • 2006
                  • 784

                  #33
                  mam podobne objawy jak koledzy, wskazówka porusza się między 90 i 70, cykl trwa około 10sek, czy to czujnik, bo chyba raczej nie termostat
                  TDI ASV 140KM 300Nm

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3777
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #34
                    Paweł T, przejrzyj poprzednie posty w tym temacie, sprawdź czujnik vagiem i będzie jasne. :idea:
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • Paweł T
                      Elegance
                      • 2006
                      • 784

                      #35
                      właśnie przejrzałem i trochę poobserwuję i sprawdzę błędy, nie ma się co spieszyć z wymianą, bo nie wiadomo czy czujnik czy termostat.
                      TDI ASV 140KM 300Nm

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #36
                        Zamieszczone przez Paweł T
                        właśnie przejrzałem i trochę poobserwuję i sprawdzę błędy, nie ma się co spieszyć z wymianą, bo nie wiadomo czy czujnik czy termostat.
                        błędów może nie być a czujnik może być do wymiany
                        czujnik to koszt 30-40zł....wymiana trwa ok. 20s.
                        u mnie był dokładnie ten sam objaw, czujnik wymieniony>kłopot z głowy
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • Paweł T
                          Elegance
                          • 2006
                          • 784

                          #37
                          czyli co termostat jest na powno dobry, a zepsuty czujnik?
                          TDI ASV 140KM 300Nm

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3777
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #38
                            raczej na pewno czujnik
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • Paweł T
                              Elegance
                              • 2006
                              • 784

                              #39
                              dobra, dzisiaj sprawdzę i napiszę co jest.
                              TDI ASV 140KM 300Nm

                              Komentarz

                              • maciek1
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 155

                                #40
                                ja dzis oddalem samochod do majstra wby wymienil termostat. Wiec jak bedzie dalej temp. falowala to znaczy ze czujnik jest dead. Zreszta wydaje mi sie ze przyzdechly termostat jest grozniejszy od padnietego czujnika, bo sie silnik wychladza a to jest dieslu ponoc niezdrowe...ale moze mi sie tylko wydaje generalnie z mechanika mam niewiele wspolnego

                                [ Dodano: Pią 22 Gru, 06 09:23 ]
                                Wymienilem termostat ale dalej mi wskazowka temp. opada i wraca spowrotem (jak cos mocniej depne).
                                Moze za malo w gary daje?
                                jezdze pomiedzy 1500 -2500 obrotow przez 90 % czasu.
                                Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3777
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #41
                                  chyba jednak czujnik. Jazda przy takich obrotach nie ma wpływu na wskazania temp. Jak pozostawisz na uruchomionym silniku na postoju przez dłuższą chwilę to wskaznik temp. po nagrzaniu też wskaże temperaturę bez wachań, : tzn. będzie na tym samym poziomie :mikolaj
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • maciek1
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 155

                                    #42
                                    Jako ze jestem po wymianie termostatu a problem nie ustal, postanowilem sprawdzic czy aby nowy termostat jest sprawny. W tym celu zastosowalem metode ktora zasugerowal jeden z kolegow z forum.
                                    Odpalilem silnik i dotykalem gorna rure ktora wchodzi do chlodnicy aby sprawdzic czy zrobi sie ciepla zanim wskaznik temp. sie podniesie, co by oznaczalo ze termostat jest niesprawny ( bo podaje odazu ciecz chlodzaca do chlodnicy pomino ze sinik jest zimy).

                                    Jako ze jestem laikiem samochodowym, a zanim pojade do mechanika z reklamacja chcialym miec pewnosc, czy o ta rure chodzi ?

                                    Oraz czy termostat sie jakos reguluje ?

                                    [ Dodano: Sob 23 Gru, 06 11:33 ]
                                    Byla ona ciepla pomino tego ze wskaznik temp. byl caly czas na zero.
                                    Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3777
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #43
                                      maciek1 rura - górna, którą zaznaczyłeś zagrzeje się szybko. Powinieneś sprawdzić nagrzewanie się dolnej rury. Termostat znajduje się na wejściu dolnego węża z chłodnicy do silnika i w tym miejscu jest zamykany lub otwierany przepływ przez chłodnicę. Termostat jest nie regulowany i nie naprawialny. Na zdjęciu żółtą strzałką jest zaznaczony kierunek przepływu czieczy chłodzącej.
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • maciek1
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 155

                                        #44
                                        Dzięki za zaangażowanie i pomoc.
                                        Wyszedłem teraz do auta i sprawdziłem. Odpaliłem silnik i poczekałem około 10 – 12 minut, co jakiś czas sprawdzałem temperaturę przewodów wchodzących do chłodnicy.

                                        Oto, co zauważyłem:

                                        Przewód dolny jest zimny w porównaniu z górnym tzn., gdy górny jest wyraźnie gorący, podczas gdy dolny jest minimalnie letni, (ale generalnie da się wyczuć ciepło buchające z samego silnika, więc się pewnie też od tego trochę rozgrzał).
                                        Dotykałem też samej chłodnicy i jest zimna.

                                        Po około 15 minutach stania przy aucie wskazówka temperatury dalej była w pozycji zero (temperatura na polu 3 stopnie).

                                        Sorry jeśli filozofuje, ale zastanawia mnie, czemu przewód górny jest gorący, podczas gdy dolny jest zimny, zawsze mi się wydawało jak cos wpływa to tez powinno wypłynąć. To chyba działa tak jak na tym rysunku, (jeśli się nie mylę - jestem laikiem).

                                        Po prostu, skąd się bierze ciepła ciecz w górnym przewodzie skoro nie ma obiegu przez chłodnice, ponieważ jest termostat zamknięty.
                                        Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                        Komentarz

                                        • eR_
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 411

                                          #45
                                          skoro wskazowka sie nie ruszyla to byl w uzyciu tzw maly obieg, wiec chlodnica nie byla w uzyciu = dolny przewod zimny
                                          Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                          Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                          Komentarz

                                          • maciek1
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 155

                                            #46
                                            Dzieki za odpowiedz.

                                            Czy to oznacza ze czujnik temperatury jest podlaczony tylko to duzego obiegu ?

                                            Termostat pracuje cyfrowo czy analogowo (wiem ze to element czysto mechaniczny ale chodzi o sama koncepcje) ? tzn. moze sie otworzyc troszeczke czy albo jest calkiem otwarty albo calkiem zamkniety ?

                                            Pozdrawiam,
                                            Maciek
                                            Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                            Komentarz

                                            • octavianus
                                              Drive
                                              • 2005
                                              • 57

                                              #47
                                              Zamieszczone przez maciek1
                                              Po prostu, skąd się bierze ciepła ciecz w górnym przewodzie skoro nie ma obiegu przez chłodnice, ponieważ jest termostat zamknięty.
                                              Górna rura (trochę) rozgrzewa się pomimo zamkniętego termostatu ponieważ część płynu chłodzącego podgrzanego w silniku miesza się z częścią płynu w rurze do chłodnicy - są to ruchy termiczne - gorąca ciecz unosi się do góry, zimna opada i w ten sposób cziecz się miesza.

                                              Aby sprawdzić termostat należy poczekać aż temperatura silnika będzie bliska 90st i wtedy nastąpi otworzenie termostatu i dolna rura momentalnie się rozgrzeje.

                                              Za wcześnie zakończyłeś testy
                                              Wg mnie na 99% Twój termostat jest OK!!
                                              Gdyby był zepsuty to odrazu wszystko by się rozgrzewało równomiernie - górny wąż, chłodnica, dolny wąż.

                                              Zamieszczone przez maciek1
                                              Termostat pracuje cyfrowo czy analogowo (wiem ze to element czysto mechaniczny ale chodzi o sama koncepcje) ?
                                              Termostat można traktować jako "cyfrowy" bo otwiera się i zamyka w bardzo wąskim przedziale temperatur.
                                              pozdr
                                              O1 - AGR była
                                              jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                                              Komentarz

                                              • maciek1
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 155

                                                #48
                                                Dzieki za odpiwiedz, teraz juz rozumiem jak to funkcjonuje.

                                                Czyli wynika z tego ze czujnik temperatury cieczy chlodzacej jest umieszczony w takim miejscu ze pokazuje temerature zarowno w malym jak i w duzym obiegu ...

                                                Pozdrawiam,
                                                Maciek
                                                Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                                Komentarz

                                                • octavianus
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 57

                                                  #49
                                                  Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest zamontowany w bloku silnika (bo ma przecież pokazywać temperature silnika a nie chłodnicy ).

                                                  pozdr
                                                  O1 - AGR była
                                                  jest O2FL i Honda Jazz 1.4

                                                  Komentarz

                                                  • endryu
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 3777
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    #50
                                                    A dokładnie to w silniku 1,9 TDI znajduje się w tym elemencie zaznaczonym zielonym kółkiem. Jest on zamontowany od strony przegrody silnika (patrząc od przodu auta-na tylnej stronie silnika).
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...